Träning: Börja lugnt!


Hejsan! 
Slänger in ett träningsinlägg! 
Detta är en sjukt viktigt sak och är ganska självklart för vissa men inte alla. När man ska börja träna efter varit sjuk eller ska börja träna för första gången eller ja, vad som helst, då är det sjukt viktigt att inte börja alldeles för hårt för det mår inte kroppen bra av. Det blir liksom som en chock och b.la immunförsvaret försämras under den tiden, vilket gör att du kan bli sjuk lättare. Även fast du är jättemotiverad så är det viktigt att du börjar kanske 1-2 gånger i veckan sen ökar du efter det. Saken är att du måste låta kroppen vänja sig och hinna återhämta sig. Jag har inte tränat på ett tag och jag kommer gå på för fort om jag kör på varje dag, därför jag skriver lugna pass för att då bara jag kanske går och springer, inget mer just för att kroppen ska kunna återhämta sig. Lycka till, SEE YAH! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0