Träna utan gym?


Fick frågan om jag kunde skriva om övningar man kan göra om man ej går på gym. 
 
Om jag får säga det själv så är gym den enkla vägen ut när det gäller vissa saker, vet inte vad jag ska göra på hemmaträningen så jag går till gymmet och kör maskiner. Visst det är sjukt bra att det finns men det är viktigt att variera träningen. Det är mycket lättare att träna hemma och ute på sommaren och när man faktsikt kan vistas utomhus.
Men som uppvärmning så kan man jogga en runda sen så köra jobbiga intervaller. När man är hemma igen så kan man ju köra styrka i trädgården. Beror på vad man vill träna men här är lite basic övningar: 
 
Mage - situps, crunches, reverse crunches, leg rises, bisycle crunches, russian twists, plank och V-sit.
 
Lår/rumpa - squats, lunges, bulgariska utfall, diamanten, donkey kicks, kissande hunden, jumping lunges och hip bridge.
 
Armar/ bröst- armhävningar, triceps armhävningar, rakt ut med armarna och gör cirklar i 3 min, ta något tungt ( mjölkpaket, trädgårdssaker ) och lyft, gå till en lekplats och dra dig upp, cheer dips och bicep curls. 
Om du inte vet vad någon av dessa övningar är så googla det, då kommer det upp jättebra förklaringar!
Lycka till! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var jag som frågade om detta inlägget. Tack så mycket! Det var jätte bra och det ger mig inspiration och det var exakt så jag menade! Tack så mycket! Det var till stor hjälp! :)

Svar: Så lite så, glad att jag kunde hjälpa till! :)
Johanna Hall

2014-02-05 @ 19:05:36
Postat av: Anonym

Hur ofta tycker du man ska göra detta? Hur ofta hade du gjort det?

Svar: Det beror helt på hur ofta man brukar träna eller hur tränad du är. Jag är ingen pt, det är bara som jag hade gjort. Men typ 2-3 ggr i veckan men olika muskelgrupper varje gång.
Johanna Hall

2014-02-06 @ 17:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0