Viktigt att tänka på!


Tänkte tipsa om lite saker som är viktiga att veta när du tränar. 
 
1. VILA!
Du MÅSTE ta vilodagar lite då och då. Du kan liksom inte träna 6 dagar i veckan utan att vila. När kroppen vilar det är då den bygger upp musklerna och det är då allt händer. Om du bara tränar och tränar och tränar så bryter du ner musklerna och då ser du inga resultat. 
 
2. TRÄNA OLIKA MUSKELGRUPPER!
Tänk på att när du träna så är det inte så bra om du tränar samma muskelgrupp 3 dagar irad liksom... Då bryter du ner musklerna. Men jag brukar köra att ena dagen så tränar jag magen och rumpan, nästa dagen så tränar jag ryggen och armarna. Då när jag tränar ryggen och armarna så låter jag magen och rumpan vila.  
 
3. VATTEN!
Det viktigaste i hela världen, VATTEN. Du måste dricka ca 8 glas vatten om dagen. Det kommer hjälpa dig med träningen super mycket! Du kommer va piggare och orka mer och det gör i sin tid att du ser resultat snabbare. Mycker bra! Skit samma om du måste springa och kissa hela tiden.. Det är värt det! :) 
 
4. ÅTERHÄMTNING DIREKT EFTER TRÄNINGEN!
Det är allra bäst om du direkt efter du tränat (15-30 min) äter något litet, det räcker med en frukt, macka proterinshake eller vad som helst (rekomenderar inte godis..). På såsätt så tar musklerna upp det du stoppar i dig och det går till att bygga upp musklerna bättre. Resultaten kommer snabbare. 
 
5. LYSSNA PÅ DIN KROPP!
Det är superviktigt att du lyssnar på din kropp. Om du har ont någonstans, är lite småsjuk, har jättemycket träningsvärk, träna då inte! Gymmet finns kvar, det är lugnt. Din hälsa är så mycket mer värt än 1 gympass. Om du liksom tränar när du är lite småsjuk, du har precis blivit frisk, ta 1-2 extra dagar vila då bara för att kroppen ska kunna fixa sig och repaera och verkligen bli frisk. Det är så onödigt att gymma då och sen blir det bara värre, och om man är riktigt sjuk kan man faktsikt dö. Så det är en superviktig sak att tänka på. 
 
Detta är ganska uppenbara saker men ibland så glömmer man eller tänker inte på det. Så jag hoppas att detta hjälpte er lite, SEE YAH! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0