Håll dig motiverad!


Bra sätt att hålla motiveringen uppe:
1. Ha ett mål. 
Om du har ett mål som är rimligt att du kan uppnå så blir du mer motiverad. Jag har ett mål, navelpiercing. Jag har sagt till migsjälv att jag måste få en fin mage innan jag tar navelpiercing. Det funkar, när jag tänker att jag skiter i att träna en dag så tänker man på målet så går man och tränar den dagen ändå liksom. 
 
2. Köp fina träningskläder. 
Tro mig, det funkar. Om du känner dig fin när du tränar så vill du göra det oftare och det blir mycket roligare då.  
 
3. Sätt upp lappar. 
Sätt upp lappar lite överallt. Med bra motiveringstexter som du vet att du reagerar på och tycker är bra. Sätt upp dem på din dörr, badrummet, köket, ja lite överallt. 
 
4. Gör allt med ett leende på läpparna. 
Om du ler mycket och försöker se det positiva i allt, även om det är något jättedåligt så kommer du känna dig mycket gladare! Det har verkligen funkat för mig kan jag säga. Om du leer när du gör det, då blir du automatiskt gladare och om du är glad så känner du dig mer motiverad. Försök att sluta prata illa om saker och folk. Man blir så mycket gladare om man bara slutar snacka skit och bara försöker va positiv istället. :) 
 
5. Ha en tränigskompis. 
Om du har en kompis som oxå tränar så kan ni pucha varandra och träna tillsammans! Det blir så mycket roligare då. Ni kan bestämma träningsplaner och göra så att det blir av. Om någon känner för att skippa en PW eller träning så puchar kompisen dig till att göra det och så gör du det, och tro mig, du ångar aldrig det efteråt. ;) 
 
Lycka till! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej Johanna!
Måste bara säga att jag gillar din blogg jättemycket, mycket bra träningsmotivation vilket jag behöver i nuläget, och du är en bra bloggerska:)
Keep up the good work!

Svar: Aw så glad jag blir!! :) Tack så hemskt mycket, kul att jag kan motivera andra! :) Yes i promise!
Johanna Hall

2013-09-09 @ 22:19:44 // URL: http://hannaogaard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0